12 Şubat 2012 Pazar

Anneanne Dede Günleri


Yavrulara örnek olmak gerek. Biz anne babalarimizi ziyaret edecegiz ki onlarda biz yaslaninca bizleri ziyaret etsinler.



Biz bu güzel ziyaretleri haftada bir iki defa gerceklestirmeye calisiyoruz. Anneanne ve dedemiz cok memnun kaliyorlar.



Bazen onlarin ev islerinde yardimci oluyoruz. Bazen pastalar börekler yemekler hazirlayip hep beraber yiyip iciyoruz.



Koyu sohbetlere daliyoruz. Hal hatir soruyoruz. Ihtiyaclarini ögreniyor ve gideriyoruz. Sevinclerimizi, basarilarimizi, hüzünlerimizi paylasiyoruz. Onlarin hayat tecrübelerinden yararlaniyoruz.



Her halukarda onlari memnun birakiyoruz. Bazen evimize dönerken anneannemizin dedemizin gözlerinin doldugunu görüyor, duygulaniyoruz. Anliyoruz ki onlari ziyadesiyle memnun ediyoruz.



Yavrularim anne babanin degerini ögreniyorlar böylece. Iki elleri kanda olsa anne babaya kosmalari gerektigini, onlara sayginin emekle gösterildigini, yorulmanin tatli sevincini yasarayak tecrübe ediyorlar.



Büyüklerimizin hayatimizda ne kadar önemli bir yer tuttugunu onlari kaybetmeden önce ögreniyorlar.

Insaallah diyorum, eger Rabbim ömür verir de yaslanacak kadar yasarsak yavrularim bu tecrübelerle bizleri yanliz birakmazlar. Ben elimden geleni yapiyorum, tabiki takdir Allah´tandir.

Yasli insanlarin bir yük gibi görüldügü su dünyada onlarin asil büyük bir nimet olduklarini kesfetmelerini diliyorum. 


"Anne babaya iyilik Allah´a iyilik gibidir."









8 yorum:

  1. Anlatarak değilde yada okunarak değilde, uygulayarak anlatmak daha güzel oluyor. Nee anlatmak istediğimi okuyunca ben bile anlamadım :))
    Anne babayı ziyaret çok güzeldir hayırlı evlad olun demek yerine, beraber gidilmesi örnek olunması çok daha güzel dedim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim, bence de örnek olmak akillarda daha cok yer ediyor.

      Sil
  2. kesinlikle katılıyorum size.. mutlaka dede babaanne ya da anneanne tanınmalı ve ne kadar değerli oldukları çocuklara aşılanmalı ve onlara nasıl davranılacağı öğretilmeli.. ben dede'ye çokça hasret bir çocuk olarak büyüdüm, dede torun görsem her zaman gözlerim dolar, keşke derim keşke biraz daha fazla sevebilseydim sevgimi gösterebilseydim daha fazla vakit geçirebilseydim..
    kuzenimin bebeği için bir yaş hediyesi hazırlamıştım, hazırladığım video doğumundan bir yaşına kadar çekilen an be an kareler den oluşturdum ve en çok da dedesi ve ananesi ile kareler yer aldı, tabi kendi anne-babası ile de vardı ama ben büyüklere daha da çok yer verdim.. çünkü büyüdüğünde ona kalıcı olarak bi hediye vermek istedim giysi ya da oyuncak gelip geçici ama bu çokça değerli.. neyse yine rahmetli dedem geldi aklıma ve onunla çekilmiş tek karelik bir fotoğraf.. çocuklarınıza onlarla çokça fotoğraf çekin..sonra baktıkça hatırlasınlar.. selam ve dua ile.. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok güzel ve kalici bir hediye düsünmüssünüz. Ben de elimden geldigi kadar cok fotograflarini cekmeye calisiyorum. Malesef benim cocuklariminda sadece bir dedeleri var, digeri hayatta degil, ve babaannemiz de Türkiye´de yasadigi icin sadece tatillerde görüsebiliyoruz.
      Sevgiler

      Sil
  3. kücük dünyanizi bende takip ediyorum artik:) blogunuzu cok begendim dolu dolu. allah yavrularinizi size bagislasin,benim henüz bir kizim var ama onunla ugrasmak bana zaman zaman zor gelebiliyor, allah yardimciniz olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkür ederim, amin, Rabbim hepimizin cocuklarini bagislasin insaallah.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Büyüklerimiz evlerimizin bereketidir.Sağlıkların da kıymetlerini bilmek gerekir.Resimlerle renklendirerek çok güzel yazmışsınız.
    Yüreğinize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil