2 Nisan 2012 Pazartesi

Sabun yapiyoruz (Subat ayi projesi)


Eveeeet gelelim yeni fikirlerimize...

Düsündüm tasindim yavrularimla her ay özel bir konuyu arastirmaya karar verdim. Onlarin merak ettikleri ve benim onlara ögretmek istediklerim her ne varsa arastiralim, kücük projeler haline getirelim dedik...

Subat ayi itibariyle bu projelerimize baslamis olduk.
Ilk olarak Sumeyra´nin fikrini uyguladik. Sabun yapalim dedik.



Bunun icin hazir bir kutudan yardim aldik.





Kutumuzdan sabunun ham maddesi, kaliplar...




parfüm...



boyalar ve karistirma cubugu cikti.




Kullanma klavuzunu iyice okuyarak ise koyulduk.




Her seyimizi rahatca kullanmak üzere dizdik.




Sabunun ham maddesini bir kaba koyduk.



Ocakta suyumuzu kaynattik.




Kabimizi sicak suyun icine birakarak sabunun erimesini bekledik.




Zamani asmamak icin mutfak saatinden yararlandik.




Eriyen sabuna parfüm ekledik.




Boya ekledik.




Karistirdik.




Sabun karisimini kaliplara döktük.



Kaliplarda sabunun kurumasini beklememiz gerekiyordu. Tam o esnada babamiz elinde harika cigköftelerle cikageldi.




Yogun calismalar icindeki coluk cocugunu görünce tam zamaninda geldigini anladi. Biz sabunlarin sogumasini ve sertlesmesini beklerken kendimize cig köfte ziyafeti cektik.
mmmmhhhhhh bu ara hicte fena olmadi dogrusu :)




Sabunlar soguyup sertlesince isimizin basina döndük.




Bir bir sabunlari kaliplarindan cikardik.




Her bir sabunda yavrularim yaptiklari isin keyfini bir o kadar cikardilar.



Sonuctan cok memnun kaldilar.





Hazirladigimiz rengarenk sabunlari sevdiklerimizle paylasmaya karar verdik.




Onlarin her birini minik hediyeler haline getirdik.




Kendimize ait bir iki sabun haric hepsini paketleyerek altlarina hediye edecegimiz kisilerin adlarini yazdik.




....


....

...

...

...


Ilk firsatta sabunlarimizin bazilarini hediye edecegimiz kisilere ulastirmak üzere cantamiza yerlestirdik ve yerlerine ulastirdik.




Geri kalan hediye sabunlarimizi sahiplerine ulastirmak üzere bir tabaga yerlestirdik.


Cok cok cok keyifli gecti bu proje...
Cok zaman aldi, günümüzün uzunca bir zamanini hem de, ama biz zamanin nasil gectigini hic farketmedik.



Yavrularimin merakini giderdik, hediyelestik... daha ne olsun.


Sizlere de tavsiye ederiz.










10 yorum:

  1. bayıldım sabunlarınıza, bu tür faliyetler benimde çok hoşuma gidiyor ama burda pek fazla çeşit yok olanlarda çok pahalı.
    yaptıktan sonra hediye etmek istemeleride çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anliyorum canim, insan istedigi seyi bulamayinca da hic hos olmuyor. Mecburen fikrinden vazgecmek zorunda kaliyorsun.
      Evet cocuklar sabunlarini cok severek paylastilar.

      Sil
  2. bayildim....harika bir fikir....ve bizlerde nasibimizi aldik bu hos kokulu sabunlardan ;o))

    ama o aradaki yemek fotolari...olmadi bu saatee...nerden bulurum ben simdi cigköfteyi?

    coook öpüyorum birtanem ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha benim blogumu gece gece okumayacaksin iste :) Bizde seni öpüyoruz canim.

      Sil
  3. Özgül Maraş4 Nisan 2012 23:02

    Ellerinize saglik hepinizin, cok güzel görünüyor sabuncuklariniz. Cok güzel bir proje. Cocuklar nasil da mutlu olmustur. Tebrik ediyorum. Senden daha coooook seyler ögrenicem Haticem :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estagfirullah Özgül´cüm, herbirimiz birbirimize ilham kaynagi oluyoruz iste. Öpüyorum canim.

      Sil
  4. çok güzeller bende denemek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu yoruma bayildim :) tesekkürler

    YanıtlaSil