19 Mayıs 2012 Cumartesi

Ilkbahari Kesfediyoruz (Mart 2012 Projemiz)



Büyük sehirde yasayanlar bilir, insan dogadan cok uzak yasar hayatini. Cicek böcek yesillikler gezilerde kesfedilir ancak. Hal böyle olunca bizim yavrular bir sinekten dahi korkar olmuslar.
Hazir ilkbahar gelmisken bu zamani degerlendirmek istedik. Mart ayi projesini secmek icin sira bendeydi. Ben de cicekleri ögrenelim ve toprakla biraz olsun hasir nesir olalim dedim.




Malesef toprakla ugrasmak icin bir bahcemiz yok. Sadece balkonumuzu bu amac icin kullanabiliyoruz.
Cicek ekimi icin toprak ve cicek tohumlariyla birlikte, balkon saksilari aldik.




Arac gereclerimizi hazirladik ve ise koyulduk.




Saksilarimiza yariya kadar toprak doldurduk.




Ciceklerimizi ektik.




Bu islerimleri yaparken cok heyecanlandik :)




Saksilarin geri kalan kismini yine toprakla doldurduk.




En son da suladik.




Yavrularim siralarini beklediler. Beraber iyi bir ekip calismasi yaptilar, cok memnun kaldim.




En son olarakta saksilarimizi balkonumuza astik.




Büyük saksilar icin abimizden yardim aldik. :)




En son olarak mumluklarimizi da asarak hos bir görüntü elde ettik.




Projemiz sadece cicek ekiminden ibaret degildi tabiki. Baska bir hafta sonu da baharda yetisen bazi cicekleri tanimaya calistik.

Bunun icin internetten faydalandik.



Belli basli ciceklerin resimlerini cizdik hep beraber.





Sumeyra cizimlerinde orijinali yakalamak icin cok caba sarfetti.




Ben de onlara elimden geldigi kadar yardimci oldum. Zaten oldum olasi resim yapmaya bayilirim.




Kagitlari kalemleri masanin üzerinde serpili görünce okul yillarimi hatirladim. Kendimi resimlere kaptirmisim.



...




...




Muharrem kendi cizimlerinden pek memnun kalmadi. Oysaki ben her zamanki gibi onun resimlerine bir kere daha hayranlik duydum. Mükemmeli yakalamaya calisiyordu, fakat bence yasina göre zaten mükemmel resimler ciziyordu.




Bir cok cicegin ismini bilmedigimizi farkettik. Isimlerini arastirdik. Üstelik bu arastirmayi iki lisanda yaptik. Sonuc cok bilgilendirici oldu.




Elif´te bos durmadi sagolsun.




Bazi resimler onun elinden kurtulamadi. Kalemler de öyle.




Cicek resimleri bir yana bu ariya bayildim dogrusu.




Calismalarimizi sunmak icin her zamanki gibi dis kapimizi kullandik.




Uzun yillardir dis kapiyi pano olarak kullanirim.




Bu pano kapi hem misafirleri yolcu ederken ilgilerini cekiyor, hem de yaptigimiz calismalar hep öz önünde duruyor.




Göz önünde olan hersey gibi biz de cicek isimlerini daha cok aklimizda tutabildik.




Cok hos bir proje oldu. Tüm anne ve cocuklara tavsiye ederim.

Bahar tadinda günler dilerim:)



4 yorum:

  1. bayıldım projenize çok güzel, ne kadar keyif almışlardır kim bilir o çiçekleri ekerken :)
    Biz ana kız resim konusunda çok yeteneksiziz :)))
    yanlız çalışmalarınızı dış kapıya asma fikrine çok tutttum :) Bence resim yapma konusunda çokk yeteneklisiniz maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim canim. Cok keyif aldik, cicek ekmektende resim yapmaktanda. Kapiyi pano halinde kullanmayi size de tavsiye ederim.

      Sil
  2. Blogunu yeni keşfettim, Çok beğendim, Öğretmenim bende, Güzel fikirler edinecegimi düşünüyorum burdan.
    Çocuklar harikalar yaratmışlar resimlerinde, aferin valla onlara.

    YanıtlaSil
  3. Tesekkür ederim. Karsilikli fikirlerimizden yararlaniyoruz. Bloglarin en güzel yani da bu iste :)

    YanıtlaSil